Freycinet NP en Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Freycinet NP en Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Freycinet NP en Hobart

Door: marjoenwimopreis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

07 November 2011 | Australië, Hobart

Vanuit Devonport reizen we naar het noordoosten binnendoor langs de Tamarriver. De brede monding van deze rivier gaat zo’n 50 km landinwaarts en biedt een paar prachtige uitzichtpunten. Via Scotsdale en na een overnachting in St. Helens aan de kust, rijden we via Elephant pass naar Freycinet NP. Freycinet NP is een schiereiland aan de oostkust. Er zijn hier diverse wandelmogelijkheden.
Op zaterdag verwent Tasmanië ons met prachtig weer. We maken de laatste grote wandeling van deze reis. Wij kiezen voor een loop aan het begin van het park. Hierbij worden Hazard Beach, Great Oyster Bay en Wineglass Bay aangedaan. De laatste is de bekendste en is eigenlijk een “must do” . De ligging van deze baai is werkelijk fenomenaal en doet z’n naam eer aan. We spraken Tassies die deze wandeling elk jaar doen. We kunnen ons dat goed voorstellen. Want ook Hazard Beach en Great Oyster Bay zijn prachtig. Steeds weer zicht op dat azuur blauwe water. We lopen in totaal zo’n 4 uur en genieten nog een keer met volle teugen!
Op zondag rijden we via de Tasman Hwy naar Hobart, toch weer een afstand van zo’n 200 km. De weg voert een stuk langs de kust en levert mooie plaatjes op bij o.m. Diamond Island en Maria Island. Hobart is een interessante stad. Vooral de ligging aan een mooie baai en van daaruit oplopende heuvel is magnifiek! Tijdens het korte bezoek dat wij brengen maken een wandeling lang de haven en Salamanca Place, Battery Point en Arthur Circus. Vervolgens reizen we naar de camping nabij Hobart Airport.

• 07 November 2011 - 18:14

Pter De Munk:

Wat gaat de tijd toch snel maar wat moeten jullie toch hebben genoten.
    Ik heb ik genoten van jullie mooie verhalen en ik heb op afstand een aardige indruk gekregen van de bijzondere landschappen waar jullie doorheen getrokken zijn. Een goede reis naar huis en Wim een fijne verjaardag as. zaterdag.
    gr. Peter

• 07 November 2011 - 19:37

Trees En Leo:

Ineens lezen we dat het er voor jullie al bijna op zit. Jammer of is het mooi geweest?
    Trekken jullie de champagne voor Wim zijn verjaardag in het vliegtuig open of zitten jullie dan al in Naaldwijk. We wensen jullie in ieder geval een gezellige dag en voor beiden veel gezonde jaren en mooie reizen.