Weer thuis en korte terugblik op de reis - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Weer thuis en korte terugblik op de reis - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Weer thuis en korte terugblik op de reis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

23 Juli 2013 | Nederland, Naaldwijk

Op maandag jl. zijn we weer veilig thuis gekomen! De terugweg vanaf Kopenhagen is in 3 dagen heel goed verlopen. We blikken terug op al weer een mooie en interessante reis.
We hebben veel mooie natuur gezien. Hoogtepunten voor ons waren o.m. het gletsjermeer Jökulsárlón, de geothermische gebieden bij Reykjavik maar vooral bij Myvatn, de Westfjorden, Askja, de vele watervallen in allerlei verschijningsvormen en de vele wandelingen die hebben gemaakt. Ook de Faeröer hadden we niet willen missen. We hebben het vooraf opgestelde programma bijna helemaal kunnen uitvoeren. Van het weer moet je in IJsland niet te hoge verwachtingen hebben. Als je het vanuit die optiek bekijkt hebben we zeer redelijk weer gehad. Voor onze camper was dit de eerst grote reis. We zijn daar zeer tevreden over. Zowel het comfort wat betreft binnen temperatuur, slapen, koken enz., niets dan lof. De wagen rijdt werkelijk prima. Ook de gravelwegen heeft de wagen goed doorstaan, terwijl hem niet hebben gespaard. We hebben deze keer ca 5800 km afgelegd, waarvan ruim 3000 op IJsland. We hebben overnacht op 41 verschillende campings.
We zijn voldaan en dankbaar dat we deze reis hebben mogen maken.
Op het weblog hebben we gezien dat veel mensen ons hebben gevolgd. Het is leuk om dat zo waar te nemen. Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

• 24 Juli 2013 - 21:08

Lona Vos Van Avezathe:

Hallo Wim en Marjo, weer veilig terug in het Westland. Praachtige reisverslagen. Groeten Lona.

• 29 Juli 2013 - 08:31

Lidy De Boer:

Hoi Wim en Marjo..

Fijn dat jullie weer heel thuis zijn...
    Bedankt voor de blik in jullie vakantie!

Groetjes
    Lidy

• 20 April 2014 - 11:43

Angèle En Gerard:

Hallo wim en marjo, ook wij gaan naar ijsland en de fareo eilanden eind mei juni , july , daarbij zijn we op de terugreis 1 week k op de fareo eilanden, wij gaan ook met onze eigen camper, 7 meter , dus de echte f wegen kunne we niet doen we willen dan met de mtb fiets iets ondernemen, leuk het verslag van jully en goede tips[zoals kleding toch wat dikkere meenenem.

Maar de vraag aan jully, gasflessen voor de camper 11 kg zijn die gemakkelijk te verkrijgen in ijsland, ????volgens het boekingskantoor van de boot is het geen probleem , met ned aansluiting. maar jully zijn er geweest en ook de kachel goed gebruikt dus gas nodig, is het inderdaad zo dat je de gasflessen goed kan kopen/omruilen en wat is de prijs enz..en bij welke tankstations kun je die kopen/huren.? want dan nemen we 1 fles mee naar denemarken/ ijsland enz en dan kopen we gelijk daar in ijsland een nieuwe fles om te gebruiken. Heel erg bedankt alvast voor het antwoord en we hebben er erg veel zin in. groet angèle en gerard.