Bezoek Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Bezoek Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Bezoek Sydney 2

Door: marjoenwimopreis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

25 September 2011 | Australië, Sydney

Op woensdag bezoeken we Darling Harbour. Ook dit is een bedrijvig gebied. Er zijn o.m. enkele musea. Wij kiezen voor het Aquarium. Het is een prachtige verzameling veelal kleurrijke vissen en reptielen op een zeer goede wijze gepresenteerd. Overal zijn kaarten bij geplaatst waaruit blijkt welk leefgebied ze hebben. Uit alles blijkt dat het aantal soorten vis dat hier voorkomt erg groot is. Alleen al in de haven van Sydney wordt gesproken over 600 soorten! Een van de mooiste delen van het Aquarium is het haaiengedeelte. Deze zijn in veel soorten en grootten vertegenwoordigd. Vaak ook in combinatie met andere grote en kleine vissoorten. De vissen kunnen aan alle kanten worden bekeken. Ze zwemmen langs je heen, boven je langs en zelfs onder je door. Het heeft wat weg van Blijdorp. Een leuke bijkomstig¬heid is trouwens dat er duikers tussen deze grote vissen zwemmen die ze voeren. Het lukt ons trouwens steeds beter om als senior binnen te komen. En dat is toch mooi meegenomen.
Tijdens de lunchpauze hebben we op de boulevard nog een leuk gesprek met een Nederlander die op vakantie was en uiteindelijk hier is blijven werken (al 6 jaar) en nu zelfs een eigen zaak heeft opgebouwd.
In de middag maken we een kleine rondvaart door de haven. Het is prachtig weer, op het water wel fris. Magnifiek om zoveel bezienswaardigheden nu vanaf het water te zien.
Sydney is een geweldige stad, een metropool!

• 25 September 2011 - 19:20

Leo & Toke:

Wat een leuk verslag en mooie foto's. Wij kunnen ons voorstellen, dat Sydney een overweldigende indruk bij jullie achterlaat. Wat kunnen steden toch ook mooi zijn. Geniet heerlijk van die bijzondere architectuur en bezienswaardigheden!
    Bij de family Lammers gaat het goed, ze zijn donderdag uit het ziekenhuis gekomen. Dat is wel wat snel: met een keizersnee ben je nog niet veel waard na 3 dagen, anderzijds ben je het beste maar thuis. Met Fleur gaat alles prima, een prachtig meisje! Juliette heeft het wat zwaarder, maar gaat de goede kant op. Meer nieuws volgt per email. Lfs, Leo & Toke

• 26 September 2011 - 17:41

Joeri En Sandra:

Super gaaf om deze verhalen te lezen. Je ziet alle bezienswaardigheden gelijk weer voor je.
    Geniet er nog van zouden we zeggen.