Darwin en met de camper op reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Darwin en met de camper op reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Darwin en met de camper op reis

Door: marjoenwimopreis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

29 Juni 2011 | Australië, Sydney

Darwin is een leuke overzichtelijke stad en ook eigenlijk de enige stad in de omgeving. De kathedraal is erg eigentijds. Er is een aardige boulevard. Er lopen veel Aziaten rond. Ook worden voor het eerst geconfronteerd met de Aboriginals. Zij hangen vaak in groepjes rond op straat. Volgens zeggen worden zij onderhouden door de staat en is het alcohol gebruik hoog. Eigenlijk is het best wel sneu en triest om dit zo aan te zien. We hebben er geen een zien lachten. Wat zou je er aan kunnen doen?
We doen alvast wat inkopen. We besluiten een navigatieapparaat voor Australië te kopen. Voor de communicatie schaffen we een dongel aan. Met dit laatste was er eerst een probleem met de installatie omdat de software niet geschikt bleek voor een Europesche PC. Om het op te lossen hebben we een andere driver laten installeren.
Zondagavond bezoeken we de Sunset market aan Mindilbeach. Dat is verzameling van kraampjes die allerlei eten verkopen. Dat gaat van Chinees, India’s, maar ook pannenkoeken en poffertjes. Het een gezellig gekrioel van mensen. Als ze hun eten hebben gehaald, gaan ze het direct achter de lage duinen gelegen strand op en kijken onder het eten naar een fenomenale zonsondergang. Deze happening vindt 2 maal per week plaats.
Maandagochtend ons campertje opgehaald. Daar komt zowel administratief als wat betreft instructie nogal het een en ander bij kijken en duurde dan ook 2,5 uur. Aan het links rijden en met linkerhand schakelen moet even worden gewend. Onze eerste camping is in Hidden Valley, zo’n 25 km van Darwin. Nu de inhoud van onze tassen en de boodschappen een plaatsje geven. Daarin is Marjo de expert.
Dinsdag maken we een wandeling in Charles Darwin NP. Het park staat mede in het teken van WOII m.b.t. de strijd tegen de Jappen. Verder doen we het nog rustig aan.
Vandaag woensdag de 29e nog weer even terug naar Darwin om nog meer boodschappen in te slaan. De levensstandaard is hier een stukje hoger dan bij ons. En hoe verder we van de bewoonde wereld komen, hoe erger dat is. Er is ons dan ook aangeraden de nodige houdbare dingen nu reeds aan te schaffen. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna zijn we naar het zuiden gereden en staan nu aan de rand van Litchfield NP. Tegen de avond voor het eerst geskypt met mam en broer en schoonzus Jan en Truus. Zo ver weg en toch zo dichtbij!
Morgen het park in.

• 29 Juni 2011 - 17:04

Jan En Ria:

Hallo Wim en Marjo,

Wat een leuke camper !!!
    Leuk al zo snel contact met Mam.
    Heel veel plezier

• 29 Juni 2011 - 20:41

Annet:

Hoi Marjo en Wim,
    Wat leuk om jullie verslag te lezen. Jullie zijn nu lekker geinstalleerd in de camper en kunnen rustig gaan genieten nu alles geregeld is.Leuk campertje trouwens! Geinig die foto's erbij, dan lijk je zo dichtbij!
    Zoals ik begrijp is de reis voorspoedig verlopen, al zal je het vliegen wel een beetje beu zijn.
    Ik heb een heerlijke reis in Zakynthos gehad. Prachtig weer! Heel leuk eilandje met mooie natuur. Wij hadden een leuk appartement midden in de bergen, je hoorde de hele dag het gezang van de vogels en krekels!
    Maar helaas ....het was maar 1 week.
    Morgen ga ik weer fietsen met Marion en we zullen een bakkie doen, met jullie in gedachten.
    Mijn rug doet het nog niet goed. Ik heb weer een berg oefeningen gekregen van de therapeut om de zaak te verstevigen, hardlopen verboden, maar...1 pluspuntje: ik mag wel skaten! jippie!
    groetjes en geniet!!!!!!!!!!

• 02 Juli 2011 - 09:57

Kitty & Joop Wolf:

Leuk om zo met jullie mee te reizen. De aanpak ziet er bijna professioneel uit. En als we kijken naar het reisplan dan blijkt dat jullie werkelijk een complete rondreis aan het maken zijn. Veel mooie indrukken en leuke contacten zullen nog volgen.
    Als je gelegenheid hebt bezoek dan in Melbourne het museum waar veel aboriginal-kunst ten toon wordt gesteld. En in Australië geldt: education is free!
    Hartelijke groet, Kit & Joop

• 02 Juli 2011 - 11:11

Jan En Lisette:

Hey Marjo en Wim,
    Wat een geinig campertje! Zeer compact moet ik zeggen :) Maar dat is ook wel heel handelbaar."Apollo".... je blijft toch wel op de grond met dat ding he!! Jullie zullen er intussen wel helemaal aan gewend zijn. Zo'n mobiel huisje bij je is wel heel lekker.
    Wij zijn intussen weer thuis van ons rondje Nederland: wat minder spectaculair dan jullie belevenissen, maar we hebben 1300 mooie nederlandse kilometers gehad al fietsend en wat leuk om Nederland in 3 weken zo te zien passeren met al zijn verschillende natuurgebieden!!!
    Maandag weer aan het werk....
    We zijn intussen benieuwd naar de parken waar jullie nu doorrijden/wandelen en gaan het zeker goed volgen! heel veel plezier en groetjes!! Jan en Lisette

• 02 Juli 2011 - 19:25

Leo & Toke:

Dus nu zijn jullie een paar dagen onderweg met het campertje. Bevalt-ie goed? Al gewend aan het links rijden? Al mooie dingen gezien?
    Mam was erg enthousiast over het skypen. Ze vindt het daardoor ook gemakkelijker om 4,5 maand vooruit te kijken. Wij gaan het na de vakantie ook proberen.
    Morgen gaan wij richting Hamburg, hopen jullie ook daar vandaan te kunnen volgen. Geniet!
    liefs, Leo & Toke

• 03 Juli 2011 - 18:22

Marion Ruigrok:

Hallo Marjo en Wim,

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Wat een schatiige camper om te zien! Zijn jullie er al een beetje aan gewend? Leuk dat jullie reis nu eindelijk echt gaat beginnen, na alle voorbereidingen.
    Jos en ik hebben net een weekendje Schouwen-Duiveland gehad. Heel mooi om daar het eiland rond te fietsen. Met Annet heb ik afgelopen donderdag een rondje Maasland, Schipluiden gefietst, bijna tot Vlaardingen. Mooi weer. Super.
    De week ervoor miste ik jou, Marjo, en Annet allebei. Toen maar zelf een rondje hard gefietst, zonder een gezellige koffiestop. Goede reis verder en tot mails,

Marion.