Plannen moeten bijstellen - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Plannen moeten bijstellen - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Plannen moeten bijstellen

Door: marjoenwimopreis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

27 Augustus 2011 | Australië, Rockhampton

Het plan om op woensdag nog een wandeling in Eungella te maken, moeten we laten varen vanwege een pijnlijke (eerder geopereerde) voet van Wim. Het is helaas toch weer opgespeeld.
We hebben ook nog eens goed onderzocht en nagedacht wat de meerwaarde is van de tocht naar en langs de Capricorn (Kreeftskeerkring) i.c.m. het bezoek aan Carnarvor NP. Vooral laatstgenoemd park is op zich erg aantrekkelijk, maar de afstand is groot en uit de website blijkt dat er geen overnachting voor medio september mogelijk is. Het Blackdown Tableland, een NP langs de Capricorn, dat ook wordt aanbevolen, is voor 2WD-voertuigen lastig of niet bereikbaar. Dan loont het eigenlijk niet om deze omweg van tenminste 600 km te maken. We zien er dan ook vanaf en reizen via Mackay verder naar het zuiden.
Op donderdag willen we eigenlijk wel wat meer weten over de suikerindustrie. We worden al bijna 1000 km sterk met dit product geconfronteerd. Het is een heel belangrijk middel van bestaan in Queensland. Er is een tour op dit gebied in de buurt van Mackay. Deze blijkt echter niet beschikbaar . Gisteren zeiden we: “laten we morgen eens van het toeval laten afhangen”. We reizen in de richting van Rockhampton, maar als we iets leuks tegen komen dan blijven we daar. Toen Marjo het stuur overnam en ik eens op de kaart zat te kijken, dacht ik: daar bij dat kleine St. Lawrence is een inham van de zee het land in. Misschien is dat wel aardig. We nemen de afslag en komen langs een camping waar je vrij kunt kamperen. Van de inham in zee zien we niet zo veel, maar wel is een mooi uitzicht op een stuk natuurgebied (wetland). Hoewel we de camping nergens in een gids hebben zien staan, zijn veel meer mensen op hetzelfde idee gekomen. Wellicht heeft het in Australisch campingblad gestaan. We lopen in de middag het natuurgebied in naar een platform en zien veel watervogels die we al eerder hebben gezien. Maar het blijft mooi. Tegen de avond trekt er door het natuurgebied een groep van zo’n 15 kangaroes (nu zijn het geen walibi’s) voorbij. Af en toe eten ze van het gras, maar er blijft er altijd wel een waaks. Er zijn heel grote exemplaren bij. Bijzonder dat we na 2 maanden Australië dit nu pas voor het eerst zien. Zo zie je dat het toeval best leuk kan zijn.
Vrijdag is, na een redelijk begin, een regenachtige dag waarop we naar Yeppoon (aan zee bij Rockhampton) reizen. Zo zie je het kan niet altijd crescendo gaan. Dat neemt niet weg dat er voor de komende 10 dagen weer leuke dingen op stapel staan. Ik zou zeggen “blijf het volgen”.

• 28 Augustus 2011 - 13:28

Rinus En Joke:

We zijn weer helemaal op de hoogte van jullie reisavonturen in Australie. Jullie genieten nog volop van de mooie natuur. Vervelend voor je Wim dat je voet weer op gaat spelen. Betekent dit nu dat jullie minder wandelingen kunnen gaan maken? Maar al reizend met de camper door Australie zien jullie elke dag weer nieuwe natuur die waarschijnlijk niet op Nederland lijkt. Fietsen en snorkelen zal nog wel mogelijk zijn. Het blijft leuk om jullie vanuit het herfstachtige Nederland te volgen. Alles in de van Houtenstraat is oke. Groetjes Rinus en Joke

• 28 Augustus 2011 - 19:15

Mariska Bakker:

Hallo vakantiegangers!

Hier dan eindelijk weer eens een reactie van ons. We horen veel van mn ouders en er wordt druk geskyped, leuk! Jullie reisverslagen zijn ook mooi om te lezen. Super dat jullie zo aan het genieten zijn. Balen inderdaad van de voet van ome Wim, maar hopelijk doet een beetje rust goed. Wij genieten hier van bramen en druiven uit jullie Naaldwijkse tuin. Ja ja als mn ouders hier op maandag komen oppassen, wordt er vaak een rit naar de Van Houtenstraat gedaan en de laatste keren kwam er wat lekkers mee, bedankt!! Met ons gaat het goed. Na twee weken zitten we weer helemaal in het schoolritme en Rik heeft het goed naar zn zin in zn nieuwe klas. Hij kan niet wachten tot hij jarig is en een kinderfeestje mag geven. Tim is apetrots als hij bij de peutergym heel hard kan rennen en Suze wordt een dametje met een duidelijk eigen wil. Opvoeden gaat beginnen.... André en ik gaan regelmatig racefietsen maar het weer werkt de laatste tijd echt niet mee. Gisteren allebei drijfnat geregend.. maar toch was het leuk. Andre rijdt zondag de ride for the roses, hopelijk is het dan droog.
    Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld in het zo te lezen schitterende Australie!!
    liefs,
    Andre, Mariska, Rik, Tim en Suze

• 29 Augustus 2011 - 15:28

Peet En Rita:

Gday, Wim en Marjo,

Zo zie je maar weer dat ongeplande uitstapjes ook leuk kunnen zijn. Toeval bestaat niet.Toch! Bij mij is het best even druk geweest en lag dus wat reisverslagen achter.
    gelukkig maken jullie het nog goed en doen veel leuke dingen. Ook de foto's zijn prachtig. Geniet verder van jullie reis en ik blijf de verslagen lezen.
    Tot de volgende keer.