Huntervalley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Huntervalley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Huntervalley

Door: marjoenwimopreis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

24 September 2011 | Australië, Sydney

Op zondag maken we een grote sprong (350 km) zuidwaarts. We hebben dit besluit mede genomen om de schoolvakanties in Sydney voor te zijn. We passeren vandaag nog wel wat parken, maar deze hadden we toch al niet gepland. We kruisen een grote rivier, soms kleine zeearmen die diep het land binnen gaan. We staan voor het eerst in maanden 1 uur in de file vanwege een ongeluk.
Op maandag bezoeken we eerst het wijnhuis Tamburlaine in Huntervalley, een belangrijke wijnstreek. Er wordt hier op organische wijze wijn geproduceerd. Gordon laat ons het hele bedrijf zien. Het gaat om zowel de wijngaarden zelf, als de processen om te produceren, maar ook allerlei secundaire zaken zoals water- en energiebeheer en compostering van de restproducten. De bezieling waarmee hij dit vertelt is treffend. Aan het slot krijgen we de gelegenheid om wijn te proeven. Het is een interessante excursie. We kopen nog een paar flesjes die niet goedkoop zijn, maar Gordon matst ons door de “memberprijs” te rekenen en een ons een extra flesje toe te stoppen. De wijnstokken zijn trouwens pas net uitgelopen. Ook het bekende wijnhuis Lindemans is hier vlakbij gelegen.