Weer thuis - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

28 Mei 2014 | Nederland, Naaldwijk

Na een reis van ruim 2 maanden zijn we maandag weer teruggekeerd in het mooie Naaldwijk. De laatste dagen waren wat donker, nat en koud. Dat heeft er voor gezorgd dat we een paar dagen eerder thuis zijn gekomen.
We kijken terug op een heel fijne reis. Het was dit keer niet echt spectaculair, maar we hebben toch veel mooie natuur en cultuur gezien en daar met volle teugen van genoten. Ook het ontbreken van verplichtingen gedurende zo’n lange periode geeft een fijn en ontspannen gevoel.
Het accent lag op een aantal grote steden en de Extramadura. Laatstgenoemde streek is echt de moeite waard en zeker een aanbeveling waard. De NKC-reis in dit gebied is heel goed ontwikkeld en georganiseerd door 2 enthousiaste en begeesterde vrijwilligsters van deze organisatie. Chapeau! Ook de assistent reisbegeleiders hebben uitstekend werk geleverd.
Spanje is een goed ontwikkeld en erg gastvrij land. De wegen zijn van uitstekende kwaliteit (mede dank zij de EU). Wij hebben verschillende keren meegemaakt dat op een autoweg met 2 dubbele rijbanen helemaal alleen waren zover als je kon kijken, nog rustiger als bij ons op zondagmorgen vroeg. Je krijgt eigenlijk de indruk dat sommige wegen zijn overgedimensioneerd.
Een herhaling van een bezoek aan dit land behoort dan ook zeker tot mogelijkheden. Wellicht kunnen we dan ook Porugal wat meer daarbij betrekken.
Wat de volgende reis zal worden laat zich nu nog raden. We gaan nu veel enthousiasme hier weer onze uitdagingen aan!

Een paar keyfacts van onze reis:
Aantal dagen onderweg: 65
Aantal bezochte campings: 33
Aantal afgelegde kilometers: ruim 7000
Aantal liters verstookte brandstof: ca 700
Aantal uren aan het sturen: ca 110

• 29 Mei 2014 - 19:41

Lona:

Hallo Marjo en Wim,
    jullie zijn weer veilig aangekomen in het Westland. Jullie hebben veel gezien en gedaan, bedankt voor de mooie verslagen. Hartelijke groeten Lona

• 04 Juni 2014 - 14:16

Tineke Jongewaard:

Hallo Wim en Marjo

Het emailadres dat jullie hebben opgegeven : wimvanpaassen@kabelfoon.nl werkt volgens mij niet. Kan dat kloppen?