Het leven in de camper - Reisverslag uit , van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Het leven in de camper - Reisverslag uit , van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Het leven in de camper

Door: marjoenwimopreis

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

02 Augustus 2011 | ,

Veel mensen vragen ons hoe het gaat in ons campertje. Onderstaand kun je daar meer over lezen.
We hebben een kleine knusse camper in een Toyota Hiace-bus. Het is woekeren met de ruimte. Ieder gaatje wordt benut. Zo liggen de kleren aan de voor en achterzijde boven op een stabiele plaats. In de dagstand liggen de kussen, slaapzakken, lakens en pyjama’s onder bankjes. Ook de vaten- voorraadkasten zitten bijna voordurend redelijk vol. Het kleine koelkastje voldoet goed. Ook spullen die niet vaak nodig hebben zitten onder bankjes, net als aansluitsnoer, emmer, slang e.d. dat geldt ook voor de stoeltjes tijdens het rijden. Doordat alles zo goed is opgeborgen maakt het tijdens het rijden weinig lawaai en de camper ziet er heel opgeruimd uit. Dat zien bij anderen nog wel eens anders!
Iedere ochtend en avond moet het zit/slaap-gedeelte worden verbouwd. Dat is best een wat omslachtig karwei. Er moeten 2 planken (waarvan er een als tafel dient) tussen de bankjes in worden gelegd. Dan de kussen opschuiven en lakens e.d. aanbrengen. Gelukkig is Marjo daarin uiterst bedreven. Moet gezegd worden: er ontstaat een comfortabel bed. We besteden voldoende aandacht aan het ontbijt. Bijna iedere dag kookt Marjo zelf. Zij is ook daarin erg handig en weet van allerlei zaken met de nodige beperking (2 gaspitten + magnetron) iedere avond weer een lekkere, maar ook gezonde maaltijd op tafel te brengen. Tijdens het boodschappen is er goed overleg over wat we de komende dagen op het menu zetten. De afwas ontfermt Wim zich over. De kunst is om zoveel mogelijk in een vast ritme te leven tijdens de reis. Dat houdt je het langste vol!

• 02 Augustus 2011 - 18:25

Annet:

Wat een knus dingetje en wat ziet hij er keurig uit!
    Je hebt toch eigenlijk niks nodig hè.
    Weinig schoon te maken....ik zou mijn huis verkopen!en zo'n wagentje aan schaffen!
    Geniet!!!

• 02 Augustus 2011 - 20:55

Peet En Rita:

Gday, Wim en Marjo.
    Een "strak" karretje. Meer heeft een mens toch niet nodig. Toch!!
    Veel mooie kilometers gewenst.

• 03 Augustus 2011 - 07:57

Harry En Ingeborg:

leuk om te lezen over de dagelijkse camper rituelen; komt bekend voor!
    veel plezier weer verder, groetjes

• 04 Augustus 2011 - 19:50

Leo :

Een keurig opgeruimde camper en je vindt de spullen ook makkelijk terug.
    De camper lijkt ook zo veel ruimer.
    Een goed ontbijt is altijd het beste begin van de dag. Het loopt en fietst veel lekkerder.
    Geniet ervan!
    Groetjes Leo & Toke

• 05 Augustus 2011 - 13:04

Leo & Toke:

Leuk om ook jullie huiselijke verhaal te volgen. Inderdaad belangrijk om een fijne basis te hebben van waaruit je al die tijd dingen onderneemt. Hier alles OK, vandaag Juliettes laatste werkdag voor het verlof en met Merette en Leendert gaat alles goed. Het weer is nog steeds prut. Geniet lekker verder down under! Lfs, Leo & Toke