Goede reis en 1e indrukken - Reisverslag uit Lima, Peru van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu Goede reis en 1e indrukken - Reisverslag uit Lima, Peru van Wim en Marjo - WaarBenJij.nu

Goede reis en 1e indrukken

Blijf op de hoogte en volg Wim en Marjo

07 September 2015 | Peru, Lima

Marjo’s vriendin, Annet, haalt ons op om ons in station Rijswijk af te zetten. Bleek eerst nog even mijn OV-chipkaart onvoldoende geladen. Hoe dat mogelijk is als je voor automatisch opladen hebt gekozen, is een raadsel. De trein heeft 5 minuten vertraging, waardoor we de aansluiting op HS missen. Maar goed, wat is een half uur op 140 dagen? Op Schiphol wordt het ook nog een beetje spannend, een van de koffers is 2 kilo te zwaar. Vroeger was het zo dat de andere dat eventueel zou kunnen compenseren. Maar vanwege de arbo bla, bla, bla, mag dat niet meer. Met wat changeren komt het allemaal goed. We stappen in een Boeing 777 van KLM met 10 stoelen op een rij. Het is een lange vlucht van 10,5 uur, maar het gaat snel. Je steekt natuurlijk wel die hele Atlantische Oceaan over! In Panama City is er een overstap van 2 uur. Precies volgens plan arriveren we om 23 uur lokale tijd met Copa Air (Boeing 737) in Lima. De immigratie volgt verassend snel. In de aankomsthal worden we overvallen door heel veel afhalers met een naambord. Het zijn er minstens 50, dus dat is wel even zoeken. Wel heel fijn om te zien dat jouw naam er dan ook bij staat. In 3 kwartier zijn we in de wijk Miraflores. We sluiten dan een dag af waarbij we meer dan 25 uur in touw zijn geweest. Dat hoort er allemaal bij.
Na een wat onrustige nacht valt het eerste ontbijtbuffet op dit continent reuze mee! Zeker als we dat vergelijken met Spanje en Italië. Dan gaan we de buurt wat verkennen. We lopen al snel tegen een klein straatevenement aan. Een paar enthousiaste Aerobicdansers, gewapend met muziek en een microfoon brengen een groot gevolg in beweging met soms uiterst geraffineerde danspasjes. Langs de kant staan verschillende exposanten met kleurrijke schilderijen in een soort galerijvorm opgesteld. Er zijn echt heel mooie exemplaren bij, maar het is de eerste dag en we hebben al zo veel bagage. We lopen langs de Avenida Larco in de richting van de Pacific. Onderweg doen we veel eerste indrukken op en laten deze op ons inwerken. Een er van is om eens goed naar de mensen te kijken. Van velen is heel goed de Indiaanse afkomst te zien. Het zijn die kenmerkende donker uiterlijkheden en klein van postuur. Mooie mensen om te zien en dus ook te schilderen! In het aardige Parque de Kennedy worden we verrast door de vele katten die hier worden gekoesterd. Overal zien we voorbakjes staan. Ze leven hier in een soort luilekkerland! Dit blijkt te zijn ontstaan tijdens een rattenplaag in de 80er jaren. De kust heeft een sterke branding, surfers komen hier goed aan hun trekken. We kijken vanuit de hoogte zo ook op een heuse pier. Een stukje verderop is een start- en landingsplaats van draagvleugels. De piloten sturen uiterst behendig hun enige passagier omhoog over zee en de kust. Lijkt ons heel leuk om te doen, maar niet vandaag. Rond 13 uur checken we uit en gaan we op weg naar ons homestayadres Mijnheer, zeg maar Willy, verwelkomt ons aller hartelijkst. We hebben een mooie ruime kamer met veel bergruimte, zelfs met Wifi. Dat laatste had ik helemaal niet op gerekend. Omdat we hier we 6 overnachtingen doen, pakt Marjo heel zorgvuldig uit en geeft de spullen een mooi plaatsje. Na nog wat boodschappen te hebben gedaan in een soort Le Clerc. Wie dacht dat ze hier achter lopen op ons, komt echt helemaal bedrogen uit. Maar het blijft vandaag bij een eerste indruk. We weten dat Miraflores een bevoorrechte wijk is en dat het elders in deze miljoenenstad het heel anders is!
Groeten en lfs Marjo en Wim

• 08 September 2015 - 21:17

Femke De Groot:

Hoi hoi,

Ik was op visite bij oma en heb het verhaal helemaal voorgelezen. We genoten er samen van!! Veel plezier met alle avonturen!! Liefs, Femke

• 09 September 2015 - 08:02

Ria En Jan Lansbergen:

hallo Wim en Marjo,

Wim,die 2 kilo extra heb je zeker weer gecompenseerd met je eigen gewicht????
    Het zin inderdaad heel kleurrijke mensen om te zien.
    Beetje gewend aan het tijdverschil met nederland?
    Wij vermaken ons hier ook uitstekend!
    Lieve groetjes Jan en Ria

• 10 September 2015 - 18:45

Leo & Toke:

Hoi hoi, een leuk verhaal! Denk wel dat jullie inderdaad in n rijke wijk zitten. De verschillen zijn groot, maar dat merk je daar nog niet zo erg. Wel prettig om zo te acclimatiseren. Gelukkig alles met de reis ook goed verlopen. Wij gaan zaterdag weer naar mam, ook om te koken.
    Veel succes met de taalcursus en geniet van de bijzondere omgeving. Liefs l&t

• 13 September 2015 - 16:26

Marloes En Hans De Haan :

Dag Wim en Marjo

Het was een lange reis maar jullie zijn nu toch echt begonnen aan jullie mooie reis
    die we graag volgen , dit is alvast een leuk verhaal .

Hans en Marloes de Haan

• 15 September 2015 - 15:24

Piet En Henny:

Hallo Wim en Marjo.
    Zo de reis begonnen na wat taallessen.
    Nu wij hebben alles ook klaar staan om jullie te volgen.
    Henny gaat vrijdag a.s. onder het mes, en kan dan mooi vanuit haar luie stoel mee lezen.
    Verder heel veel plezier en een heel goed en voorspoedige reis toegewenst.

Warme groeten uit een nu wat najaarsachtig Nederland.
    Piet en Henny.

• 17 September 2015 - 11:34

Henk En Greet:

Hallo luitjes , heel interessant waar jullie mee bezig zijn ! Het is leuk om op deze manier te zien waar jullie zich bevinden , en ook de foto's zin een mooie aan vulling ! Wij blijven jullie volgen , Hartelijke Groeten van Henk en Greet , en nog heel veel mooie ervaringen !

Verslag uit: Peru, Lima

Andesreis

Lieve mensen,

We hebben er lang naar uitgekeken!
Op 5 september as gaan we aan een reis beginnen door Zuid Amerika.
We maken een tocht door Peru, Bolivia, Chili en Argentinië. De eerste 2 landen bereizen we per shuttlebus en privévervoer. Voor Chili en Argentinië hebben we een camper gehuurd. Een globale indeling van de reis, alsmede een kaartje van zowel het eerste als het tweede deel vindt u terug op dit blog. Wij gaan proberen om onderweg weer een weblog bij te houden. Of dat zal lukken, vooral op de pampa’s, moet nog blijken. Maar we gaan er voor.
Ofschoon we hebben geprobeerd ons zo goed mogelijk voor te bereiden, realiseren we ons dat het een grote uitdaging is en niet altijd gemakkelijk zal zijn. Maar het gaat om erg bijzondere landen zowel wat betreft natuur als ook cultuur.
We hebben er heel veel zin in!
We weten ons gesteund door Condor Travels uit Zeewolde. Zij hebben ons voorzien van de route, adviezen en de reserveringen gedaan. Ter plaatse kunnen we ook terugvallen op lokale agenten in Lima en Buenos Aires.
Voordat we echt gaan reizen, volgen we gedurende een week een taalcursus in Lima.

Als u wilt reageren op dit blog, dan stellen wij dat op hoge prijs. We hechten veel waarde aan contacten met het thuisfront. In hoeverre het lukt om naar ieder persoonlijk terug te schrijven is nog wat lastig te voorzien.
Gedurende de reis maken wij gebruik van het emailadres: wvanpaassen@gmail.com

Een hartelijke groet van Marjo en Wim van Paassen